KÖP INTE BEG SKOR TILL BARN!

Jag kanske låter som en klagande människa när jag skriver detta, men jag blir ibland tokig när jag hör och ser hur vissa barn får de sämre och vissa barn det bättre. 

Så kommer det självklart vara beroende vad olika föräldrar tjänar, självklart! 

Men såhär är min åsik: har man inte råd att ha barn bör man vänta! Alla kan lösa situationer så man har råd till sina barn! ALLA KAN! Dock kan oförutsedda situationer uppstå som ej är planerat och därav ekonomin krascha, säger inget om de! 
Men till er andra utan de oförutsedda. 
Sluta ex rök eller snusa om du nu gör det.
Sluta överdriv i matväg.
Sluta belasta ekonomin med skitsaker.
( alla gör de, om man skriver ner allt man handlar på 1 månad ).
Sluta köp skit som går sönder, köp riktigt så slipper du handla det 3 gånger.

Tex: vinterskor ska man aldrig köpa beg.  Ditt barns fötter förstörs. 
Alla barn går olika. Vissa har högre hålfot och andra mindre. Vissa går mer på hälen och vissa belastar fötterna mer på ytter/inner kant. 

Du kanske köper ett par skor för 200-300 beg. Men vet du! Du kan köpa nya för iallafall 399:- 

Barnens ryggar och fötter blir då inte förstörda pgd av detta! 


DETTA ÄR MIN ÅSIKT OCH LÄRDOM! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0